יום חמישי, 2 באוקטובר 2014

איכות זולה - מבט קצר על ילד הפלא של הוליווד

אני עובדת במקביל על שלוש פוסטים חדשים וארוכים, וזה קצת קשה, במיוחד שלקחתי הפסקה של שבוע וטסתי ללונדון (שהיה מדהים ואני אפרט על החוויה בפוסט נפרד), אז מצטערת על העיקוב :)

---------------------

הוא בין הבמאים החמים ביותר אי פעם, המוכשרים ביותר אי פעם והמשפיעים ביותר אי פעם, ואין סיכוי שלא שמעתם עליו או על לפחות אחד מהסרטים האלו, כי ככה זה שאתה נולד קוונטין טרנטינו.

ספרות זולה, ממזרים חסרי כבוד (שכבר הופיע בפוסט הקודם בין הסרטים האהובים עלי) או ג'אנגו ללא מעצורים, הם חלק מהרשימה המאוד מצומצמת של סרטיו של טרנטינו. הוא הספיק לביים רק כשמונה סרטים, מספר מצומצם ונדיר לבמאים מצליחים בהוליווד, ובכל זאת, כל אחד מהם נחקק בציר ההיסטוריה הקולנועי;

למרות שהוא נהפך בין לילה לכוכב עולה, תחילת דרכו כבמאי-תסריטאי (וגם כשחקן) הייתה ארוכה ומפרכת.

הוא החל ללמוד משחק בתיאטרון נודד מאחר ופרש מלימודיו בגיל צעיר. מספר שנים לאחר מכן, החל לעבוד בחנות להשכרת וידיאו, שם החל להתעניין בכתיבת תסריטים במקביל לניסיונותיו להפוך לשחקן מצליח.

חברות הפקה רבות סירבו לקבל את התסריטים שלו, אלא שלאחר כמה כישלונות, אחד מתסריטו, "רוצחים מלידה" (בכיכובו של וודי הרלסון) נמכר במחיר מועט, אך עם הבטחה להפצת תסריט עתידי, הידוע כיום בתור "כלבי אשמורת".

(פירוט מלא תוכלו למצוא כאן - קוונטין טרנטינו וויקיפדיה)

אחד מהדברים הבולטים ביותר אצל טרנטינו הם ההומור השחור, ציר הזמן המבולבל והדמויות המקוריות.

הוא משתמש במוטיבים חוזרים, לרוב; כינויי שם לדמויות, התייחסות להולנד, כף רגל נשית, מכונית הקדילק, סצנות המתקיימות במסעדה עם זווית צילום קבועה (דרך אגב, את הסרטים שלו הוא מצלם לבד כמעט לגמרי) וכמובן האלימות, שלרוב מייחסת חלק רחב בסרטיו אך שולי.

מה שהופך אותו למודל חיקוי לכל במאי מתחיל, הוא הדרך בה הוא מפאר כל דמות. הוא מציג כל דמות בצורה כל כך קומית, גם אם היא רוצחת שכירה משוגעת או מטיף תנכי נודד. וזה בערך רוב היופי בסרטים שלו (מעבר לסדר המיוחד בו הוא בוחר להציג את הסרט והדיאלוגים חסרי הטאקט שמוסיפים עניין).

זוהי רשימת הסרטים המצומצמת שלו והסדר בו בחרתי לסדר את הסרטים;(הסרטים מסודרים על פי דרגת הקושי שלהם, שהראשון הוא הקל ביותר של טרנטינו והאחרון הקשה ביותר)

1.      ג'קי בראון
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Jackie Brown

2.      חסין מוות
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Death Proof

3.      כלבי אשמורת
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Reservoir Dogs

4.      קיל ביל 1
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Kll Bill 1

5.      קיל ביל 2
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Kill Bill 2

6.      ג'אנגו ללא מעצורים
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Django Unchained

7.      ממזרים חסרי כבוד
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Inglourious Basterds

8.      ספרות זולה
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Pulp Fiction

הוא הבמאי-תסריטאי האהוב עלי מכל הבמאים שאני מכירה, אני מעריצה אותו בצורה מטורפת ומקווה יום אחד לפגוש אותו ולשמוע את דבריו. אני מתחברת אליו באופן מדהים, הסרטים האמיתיים שהוא יוצר והתסריטים שמזכירים ספרי ילדים עם טונות אלימות ומין מרתקים אותי כל פעם מחדש וגורמים לי להתאהב בעקביות בעולם הקולנוע.
 

 
 
(הצפייה בסרטים שלו לא מומלצת מתחת לגיל 16)

צפייה נעימה,
מיכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה