יום חמישי, 6 בנובמבר 2014

בין כוכבים - ביקורת סרט

אני אפתח בכך שמדובר בסרט שהכי ציפיתי לו השנה. סרט בבימויו של כריסטופר נולן האגדי ומככבים בו מת'יו מקונוהיי, אן האתווי וג'סיקה צ'סטיין קאסט החלומות שלי.
אבל לא בדיוק בגלל זה חיכיתי לו.
את כריסטופר נולן הכרתי בסוף מרץ 2012. שבוע אחרי היום הולדת שלי. הסרט הראשון שראיתי שלו היה "התחלה", שכפי שציינתי בפוסט הקודם, מדובר בסרט האהוב עלי ביותר.
עד היום.
אני לא יודעת עם זאת השפעת הסרט שהסרט השאיר בי, אבל אני כרגע שמה אותו במקום הראשון ברשימה שלי. לא שחשבתי שזה יהיה אפשרי להזיז את "התחלה" משם.


ציפיתי הרבה מהסרט, וקיבלתי את הכל, ויותר.
לא יכולתי לדמיין משהו יותר טוב מהיצירה הקולנועית שראיתי הרגע, ומדובר בסרט של העשור בלי שום ספק.
תקציר -

"בין כוכבים" הוא סרטו של הבמאי כריסטופר נולאן ("באטמן מתחיל", "התחלה"). העלילה עוקבת אחר קבוצת חוקרים שיוצאים למסע בעקבות העולם של סף הכחדת החקלאות והאוכל ובהשראת תיאוריה של הפיזיקאי האמריקאי קיפ תורן, לפיה חורי תולעת מהווים שער למסעות בזמן, ומגיעים למימדים אלטרנטיביים. מטרתם היא להגיע אל מעבר לגלקסיה, על מנת לגלות אם יש עתיד למין האנושי על כוכבים אחרים.

ועכשיו במילותיי.כן, מדובר בעת סוף העולם. האדמה שאנו מכירים מתעלה נגדנו ובעצם רומזת לנו בצורה מאוד ברורה שזה הזמן לומר שלום, וללכת.אבל אי שם, בחדר של ילדה קטנה, מתרחש הבלתי אפשרי. מרכז כוח הכבידה ובעצם גרעין תאוריית המרחב והזמן מתקיים בחדר שלה.אבל היא נוהגת לקרוא לתופע "רוח רפאים".

באחד הימים, סופת חול תוקפת את העיירה, ובעזרת שיבושי הסטייה בחדרה, נוצרים סימניםץ האב והילדה עוקבים אחרי הסימנים ומגיעים למוקד "נאסה". מקום סודי שנשמר כסוד מהאוכלוסייה המועטת בעולם. שם האב מגלה פרויקט שנועד לעזור לשמר את המין האנושי ולהציל אותו.

האב, שמגולם על ידי מת'יו מקונוהיי ובעצם מקביל לכל טיפוסי האבות על מסך הקולנוע של היום, מתגייס למשימה ונשלח לחלל יחד עם עוד ארבעה חוקרים, בחיפוש אחר עולם חדש למין האנושי.
אך כדי לבצע את המשימה הם נאלצים להכנס לתופעה המפחידה בייקום, חור תולעת.

אחד מהמאפיינים של כריסטופר נולן הוא נושא הסרטים שלו, שתמיד עוקב אחרי תופעה לא מוסברת ומדעית (כגון חלומות ותודעה, כמו בסרט "התחלה"), בסרט זה, מרחב היקום והזמן.התסריט, שנכתב על ידי אחיו (ג'ונתן) וצוות פיסקאים המתמחים בנושא, היה ללא פגם אחד אפילו. מדהים ועוצר נשימה. וכן גם עבודתו של כריסטופר.

מהלך הסרט מלווא במוזיקה על ידי האנס זימר, אלוהי הסאונד בהוליווד, ומשתלב יחד עם העלילה באופן מדהים. וגם הנופים שהוצגו והאפקטים! הכל פרי הדמיון של האחים נולאן.

אין לי דבר רע לומר על הסרט, הפתיחה הסוחפת, ההמשך המרתק, והסוף המרגש, כולם מהווים גרעין מרתק לעולם שלם.מה שכן, מדובר בסרט קשה מאוד. לולא מחקר הקצר שביצעתי לפני הסרט הייתי נשרתמבולבלת ומנותקת מהעלילה.לכן הוא דורש רמת ריכוז גבוהה מאוד, ולא מתאים לכל אחד.

הסרט השאיר בי שאלות רבות, רעיונות שנשארו ללא פיתרון ולא הוסברו, וזה היופי בסרט. הוא משאיר כל צופה בו פתוח לעולם אליו נשאב.

אז לסיום,
הסרט הוא חובה לצפייה. ואפילו לצפייה נוספת לאחר מכן (משהו שאני מתכננת ברגעים אלו).
הוא הוציא ממני מידע ורעיונות שלא חשבתי עליהם (לדוגמא המשפט "הם זה בעצם הם שהם הם!" שנפלט לי במהלך הסרט) ופשוט הנאה צרופה שנשארת גם לאחר הצפייה.

ציון - 10/10

לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Interstellar
לצפייה בטריילר – טריילר בין כוכבים


נ.ב - הסרט קיבל את הדירוג הכי גבוה ב - IMDB. מדובר במספר 9.3, והוא הסרט היחיד שהגיע למספר הזה, מה שאומר שהוא עוקף את "חומות של תקווה" ברשימה ועולה למקום הראשון בכל הזמנים!

מאחלת לכם שבוע מלא סרטים (ובמיוחד הסרט הזה!),

מיכל :)
 

תגובה 1:

  1. נשמע כמו סרט מאוד מעניין!
    אין ספק שאצפה בו בימים הקרובים בהמלצתך :]

    השבמחק