יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

אבודים בספר – סרטים שמבוססים על ספר


אני מתחילה בכך שאני מאוד מאוד מצטערת על שלא העלתי שום פוסט במשך 3 שבועות בערך. העומס מהלימודים ממש מקשה, ואני מקווה להגיע לתקופה שאחרי המבחנים והבגרויות כדי לעדכן באופן סדיר בימי חמישי כמו פעם. למרות זאת, אני מבטיחה גם מחר (יום חמישי) לעלות פוסט בנוסף לפוסט הזה (שהיה אמור לעלות ב-23 באוקטובר לכבוד יום הקולנוע)!
 
------------------
 
כולנו מכירים את התופעה, כל להיט שנמכר בראש רבי המכר של ניו יורק מגיע לידי התסריטאים שמשכתבים אותו לתסריט, וכך עוד סרט נוצר, שתמיד גרוע מהספר.
אבל לא תמיד.
לכבוד יום הקולנוע הבינלאומי (ה-23 לאוקטובר) הבאתי לכם רשימה של 5 סרטים שמבוססים על ספר, והצליחו להשתוות ואפילו להעלות על מקורם.
 
כדי להתחיל את הרשימה כמו שצריך, אני אתחיל בסנדק, טרילוגיית הגנגסטרים האהובה עלי;
 
הסנדק 1, 2 ,3 –
כשמדובר באל פצ'ינו, אני ישר נכבשת, אחד מהשחקנים האהובים עלי בכל הדורות. מוכשר, חכם, מדהים, קלאסי, וכמובן, חלום.
אבל כשזה אל פצ'ינו בתור גנגסטר צעיר?
טוב, לא צריך להוסיף.
הסדרה עוקבת אחרי משפחת הפשע האיטלקית המפורסמת בעולם, קורליאנו. לרגל חתונת אחותו, מייקל קורליאנו חוזר מהצבא, ונתקל בקשיים של משפחתו, ומחויב לעזור להם. אחרי רצח שמבצע למענם, הוא נשאב בהדרגה לעולם הפשע. הסרט השני ממשיך מעט לאחר מות אביו ואחיו, ועליית מייקל כראש המשפחה החדש.
הסרט עוקב בצורה מדהימה אחרי הספר. כל סצנה כמעט מופיעה שם, המילים יוצרות מציאות. הבימוי הנפלא של פורד קאפולה והמשחק המדהים של צוות השחקנים ישאיר אתכם ללא מילים.
בקיצור, יצירת אומנות קולנועית.

ציון – 10/10
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB The Godfather
לצפיי
ה בטריילר – הסנדק טריילר
 
 
משחקי הרעב –
יש מישהו שלא מכיר את טרילוגיית עורבני החקיין של סוזן קולינס? בערך בכיתה ו שמעתי לראשונה על הספר הדגול. היסטרייה מטורפת ושמועת על סרט. רק אחרי שנתיים השמועות אושרו והסרט יצא לקולנוע בכיכובה של ג'ניפר לוראנס, שלא הכרתי לפני כן.
ההמשך כבר ידוע. ג'ניפר מתפרסמת בכל מקום, הסרטים נמכרים כמו הספר, וההודעה על חלוקת הסרט השלישי ואחרון לשניים.
תמיד אהבתי את הספר, בעיקר בגלל המטאפורות שלו והקבילות למציאות שאולי לא מוכרת לנו, אך קיימת.
אבל מה לגבי הסרט?
השיגעון אחרי הספרים כמובן נדבק לספרים וסחף את המעריצים הישנים וגם צירף המון חדשים. אין אחד שלא שמע על משחקי הרעב או על ג'ניפר לוראנס בתור קטניס.
ולא, זה לא בהכרח רע.
הסצנות שכמעט מדויקות או המשחק של ג'ניפר שמקים את קטניס לתחייה, כל אלו מה שגורמים להצלחה המטורפת שלו, אבל בעיקר גם המשלוש הרומנטי (שלדעתי מיותר לגמרי).
ציון – 8/10
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB The hunger Games
לצפ
ייה בטריילר – משחקי הרעב טריילר
 
 
עלובי החיים –
קלאסיקת כל הזמנית, שאי שם בלונדון הפכה לאם המחזמרים (ובצדק), מתארת את סיפורו של אסיר, ז'אן ולז'אן, בחיפוש אחר אושר. ובדרכו, הוא נתקל בטיפוסים שונים שמשפיעים על חייו בכל מיני דרכים.
הרומן, שנכתב על ידי ויקטור הוגו, הוא אחד מהמוכרים ביותר. הכתיבה המדהימה שלו והמקוריות שמתארת גם את תחילת המהפכה הצרפתית בשלבים הקטנים ביותר שלה עד החירות שניתנה לצרפת, כל זה לצד סיפור חייו של ז'אן ולז'אן.
המחזמר, שמוצג בתיאטרון המלכה מזה כבר 15 שנה הוא מבין המצליחים ביותר בלונדון ובעולם.ולא מזמן בתחילת 2012, להפוך לסרט מוזיקלי. בדיוק כמו את צלילי המוזיקה.
השחקנים אן התוואי, יו ג'קמן וראסל קרואו היו הראשונים להצטרף לקאסט, בזכות הרקע המוזיקלי שלהם. הסרט מורכב מהשירים שמוצגים במחזמר, בביצוע השחקנים החדשים, וסצנות שצולמו על פי המחזמר.
אחד הסרטים המרגשים ביותר שיצא לי לראות, וגם המחזמר מומלץ מאוד לכל מי שנמצא בלונדון. חוויה לא רגילה ומדהימה.
ציון – 10/10
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Les Miserables
לצפייה בט
ריילר – עלובי החיים טריילר
 
 
חומות של תקווה -
סטיבן קינג ידוע בעקבות מותחני האימה שלו. "הניצוץ", "זה", ו"בתוך הבועה", כולם מצליחים בפני עצמם ומבוססים על ספריו של סטיבן קינג, מלך ספרי האימה. הסרט, שלא אופייני לסטיבן קינג, הוא דווקא בז'אנר הדרמה.
בלי להרחיב, מדובר באדם הנכנס לכלא על רצח אישתו, למרות שלא ביצע את הרצח. האנשים בכלא מתעללים בו, אך הוא מצליח לצוא ידיד בכל הכאוס. לאחר כמה זמן הוא מחליט לברוח.
למרות שבשאר הסרטים הקודמים, הסרטים בוצעו במדוייק לספר, הסרט הזה לא מקביל כל כך לספר. אך זה לא אומר שלא עוקב על פיו!
הסרט מומלץ ומרגש מאוד. נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר שנוצרו אי פעם, ומקום ראשון ברשימת הסרטים הטובים של IMDB (מתוך 250!).
ציון – 9/10
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB The Shawshank Redemption
לצפייה בטריילר - חומות של תקווה טריילר
 
 
כפרה -
לסיום, בחרתי ספר מעט לא מוכר, וגם סרט שנעלם בין מסכי הקולנוע ונבלע לחשכה מאחורי ספסלי האוסקר. כפרה. ולא מדובר ב"כפרה" של היום, מדובר בכפרה בערך הישן שלה, משמעותה "סליחה".
הסרט מספר על עוזר למשפחה עשירה שמנסה לממן את לימודי הרפואה שלו בעתיד. אביו, הקודם לתפקיד נפטר והוא היחיד שנשאר לדאוג לכל רצונותיהם. בינהם, הרצון של הבת הבכורה, בו.
למרות שהיחסים שהם מתחילים לקיים אסורים, הם ממשיכים בהם ולבסוף גם מתאהבים.
כל המתרחש מסופר מבעד לעיני של האחות הקטנה, שמפתחת חיבה לרובי, העוזר, ושנאה לאחותה, על שלקחה את בחיר ליבה. אחרי מקרה מזעזע שמתרחש באחוזה, האחות הקטנה, מחליטה להאשים את רובי בהשלכות, והוא מגורש לבית הכלא, ומשם לצבא.


יש לי עוד המון לכתוב על הסרט והספר, ששניהם מדהימים בשל עצמם, כי הם לא דומים כל כך. הספר מתחיל בסיפורי הצבא של רובי, ומסתיים במקרה הטראגי, ומצד שני הסרט מתחיל מעיניה של האחות הקטנה ומסתיים בסיפורי הצבא.
שניהם מומלצים מאוד!
 
ציון – 9/10
לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Atonement
לצפייה בטריילר – כפרה טריילר
 
וזאת הרשימה! אני מצטערת שלא יכלתי להכניס עוד סרטים לרשימה, מקווה שבהמשך יצא לי להכין עוד רשימה מדהימה כזאת!
המשך יום נעים ומקווה שמחר יעלה פוסט!
מיכל :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה