יום שישי, 17 באוקטובר 2014

נעלמת - ביקורת סרט

אז אתמול בערב צפיתי בנעלמת, סרט שחיכיתי לו די הרבה זמן. הסרט, שנמשך למשך שלוש שעות, עבר בצורה כל כך מהירה והשאיר אותי תלויה באוויר. אין פלא שמדובר בדיוויד פיצ'ר, הסגנון שלו רק טרם לסרט, בין אם זה המעברים המדהימים או הדרך בה הציג את העלילה, שמבוססת על ספר.

נתחיל בכך,
כששמעתי לראשונה על ליהוק הקאסט, שכולל את בן אפלק כדמות ראשית, נרתעתי. יש לי עבר לא מוסבר הכולל שנאה מטורפת למשחק של בן אפלק. בין אם זה הדמויות שהוא בוחר או הסרטים שהוא יוצר. בכל מקרה, הוא היה ברשימה הלא מועדפת עלי. אבל למען האמת, אחרי הסרט קצת הופתעתי. כמובן שהתפקיד לא טרם לו יותר מידי, זה בערך אותם סגנון דמויות ממוצעות שהוא בוחר, אבל בכל זאת, כנראה הסיטואציה של הסרט או פשוט סיפור הרקע שלו השאירו בי חותם הפעם.

ואני חייבת להודות, גם בדיחות הסנטר של בן אפלק הוסיפו מאוד.


תקציר מהאתר של "סרט" –

לרגל יום הנישואין החמישי שלו, ניק דאן מדווח כי אשתו, איימי, נעלמה. תחת לחץ של המשטרה וסיקור תקשורתי גובר, אופיו של ניק וסיפוריו על חיי משפחה מאושרים מתחילים להתפורר. שקריו והתנהגותו המוזרה מעלים את אותה שאלה אפלה: האם ניק דאן הרג את אשתו?


ניתוח שלי –

הסרט מתחיל ביום הנישואים של ניק דאן ואיימי, שני הדמויות הראשיות. אחרי ביקור בחוף ומשם ביקור קצר בבר של אחותו, הוא חוזר לבית ריק, והחשדות על עקבותיה של איימי מתחילות לעלות.

החלק הראשון של הסרט, מראה לנו את החיים של ניק דאן, החיפוש אחרי איימי, ושנאת העולם שמופנות כנגד ניק, בעקבות רמזים המצביעים על כך, שכנראה רצח את אישתו איימי. (בנוסף גכם כמה קטעים בהם איימי מתוודה ביומנה האישי).

בהמשך הסרט, אנחנו מקבלים מעבר חד, לאיימי עצמה. לתחילת יום הנישואים של שניהם, ואיך הכל התחיל.
איימי, שמתגלה כדמות מיזאנדרית (שונאת גברים), מצטטת קטעים מיומנה במהלך הסרט, קטעים בהם מתארים את תחילת הנישואים של השניים, ומשם לקטעים בהם מצאה את עצמה מאויימת.

מבלי לגלות יותר מידי, החלק השני מתעסק במשחקי המוחות ששניהם מפעילים אחד על השני, בין אם זה מהעבר ובין אם זה מתחילת יום הנישואים.
שניהם מנסים לפגוע אחד בשני כמה שיותר, וכנראה שזה יגמר ברצח.

הסרט המתוחכם ביותר שראיתי עד עכשיו, לא מאכזב בכלל. רוב העלילה מצליחה לשחק עם ההיגיון וכל מה שידעתם קודם, וכמו שהוספתי למעלה, הסוף פשוט משאיר אתכם תלויים באוויר.

מילה אחרונה - מותחן אפל וקר, שמציג בצורה הכי טובה את ממסד הנישואים ויותר מכך, את הממסד האמריקאי.

ציון – 9/10

לצפייה בעמוד של הסרט ב IMDB (אנגלית) - IMDB Gone girl
לצפייה בטריילר - טריילר נעלמת



שבוע טוב,

מיכל :)

תגובה 1:

  1. סרט מעולה! לא מצמצתי מרוב שהייתי במתח!

    השבמחק