יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

ההמשך האפל – כי כל המוסיף גורע

(מצטערת עם הביקורת שלי פוגעת במישהו, הכל נעשה בלי מטרת לפגוע)


זה הפך מאגדה אורבנית שערבה מפה לאוזן לכלל בלתי כתוב, זה אחד מהדברים הידועים בעולם ומגנט עצום לכסף. כן, זה סרטי הסיקוול, הידועים כהמשכונים.
מדובר בסדרות שלמות וסרטים בודדים שנהרסו בגלל האהבת הכסף שנמצאת בהפקות של הוליווד. תסריטאים מדהימים שהאחראים עליהם שאפו לעוד.

אבל מה שאני הכי שונאת בהמשכים (חוץ מאת העובדה שאין שום פואנטה בלמשוך תסריט לעוד שעתיים שלכלום), זה בעיקר את השמות. אלו שמקוריים מספיק כמו "רובוטריקים: נקמת הנופלים", או אלו שפשוט מוסיפים 2. בכל מקרה, שלא יעבדו עליכם, מדובר בזבל שהוציאו מהפח. אה וגם את העובדה שאין להם תקצירים מלבד "המשך ללהיט משנת X".
הרשימה היא כמעט אינסופית, אבל בחרתי את החמישה שפשוט הרגו אותי;
(סדר אקראי)

נתחיל עם סרט שהפך לאחד מהסרטים המוכרים בעולם, אך לא בהכרח לטובה.

חטופה 2 –

אישית אף פעם לא אהבתי את הסרטים. לא יודעת עם זה ליאם ניסן שהרס לי את החוויה או בכללי הסרט עם התסריט הלעוס. אבל לשמוע שיוצא סרט שני, שבר לי את הכלים.
כמובן שאחרי ההצלחה הענקית של הסרט, יהיה די צפוי שהמפיקים בקשו עוד כסף עם סרט המשך, אבל הסרט הזה פשוט גרוע.

הנה תקציר למי שמעוניין -
ליאם ניסן הוא בריאן מילס, סוכן CIA לשעבר בעל כישורים מיוחדים, שדבר לא עצר בדרכו בדרך להציל את בִתו קים מחוטפים אלבנים. הפעם, אביו של אחד החוטפים מחליט לנקום כאשר הוא לוקח את בריאן ואישתו כבני ערובה במהלך חופשה משפחתית באיסטנבול. בריאן מגייס את קים לעזור לו בבריחה ומשתמש בטקטיקות ובכישוריו המיוחדים כדי להציל את משפחתו ולחסל את החוטפים.

למעשה, הסדרה היא טרילוגיה, והסרט השלישי מתוכנן לצאת עוד מעט. ובלי להרחיב יותר, מדובר בסדרה מטופשת עם תסריט זול ותקציב נפוח, כמו כל אגואיסט.

בשורה תחתונה,
חטופה 2 – כי למה שימאס לי מלצפות בנשים נחטפות שוב. ושוב. ושוב/

דירוג - 0/10



מהיר ועצבני 2 –

הייתי ממלאת את הרשימה בכל הסדרה עם צריך, אבל השני היה הגרוע מכולם.אני מתכוונת למה, למה אנחנו צריכים סדרת סרטים על מכוניות? ועוד המשך?

אבל מסתבר שיש מעריצים לכל דבר. כולל למהיר ועצבני.
(עקב שנת היציאה של הסרט אין תקציר זמין בעברית).
לא אוהבת את הסרטים, לא אוהבת את השחקנים, לא מעוניינת בהשמך. אבל כל אחד והפרנסה שלו/

דירוג - 2/10









איירון מן 2 –

אין סוף לאהבה שלי לקומיקסים, אבל איירון מן 2, בדומה לחטופה, נלעס נתחן ונשרף לפני שאוצע לפועל.הדבר היחיד שמעודד בסרט זה רוברט דואני ג'וניור בתור טוני סטארק, שעושה עבודה מעולה כמו תמיד.

תקציר -
מבוסס על חוברות קומיקס מאת היוצר של "ספיידרמן" , "ארבעת המופלאים" ועוד. כאשר הביליונר טוני סטארק נאלץ ליצור חליפה אשר תשאיר אותו בחיים אחרי תאונה קטלנית הוא מחליט לנצל את הטכנולוגיה שבבעלותו כדי ליצור חליפה שתעזור לו להלחם בפשע.

גם השלישי , לא מצא חן בעיניי, אבל השיפור מהשני ניקר לעין. מאוד.
אז למי שמתעניין ורוצה לצפות, תחסכו שעתיים ותדלגו על השני. שום מידע או סצנה לא תעזור לכם כאן.

דירוג - 6/10



המלוק גרוב 2 –

הפעם מדובר בסדרה, אחת האהובות עלי, בעצם.
כשהתחלתי לצפות בסדרה, אהבתי כל סצנה, גרסה מקסימה לדמדומים מלאה במין וסמים.
התסריט, שהתבסס על ספר (לא דמדומים), היה נהדר, הבימוי של אלי רות' היא מדהים והשחקנים עשו עבודה מופלאה. וחיכיתי בקוצר רוח לעונה השנייה אחרי הסוף הנהדר, סופרת שניות ליום בו יצא פרק חדש.
ואז זה הגיע. שילוב של תקציב דל, צילום נורא, תסריט שלא התבסס על שום ספר (מדובר בספר בודד, הסופר לא הוציא המשך כי בניגוד לאחרים הוא בעל שכל והגיון) ופוטושופ על הרצפה. אבל ככה זה שמוציאים המשך לשם כסף.

(גם לסדרה אין תקציר נגיש בעברית, אבל בעיקרון מדובר על ערפד ואיש זאב)

ההמשך היה מיותר לחלוטין, וזאת כנראה הדוגמה הטובה ביותר למה שהמשכים עושים.

דירוג - 3/10



אקס מן –

למה.

כמו שציינתי קודם, אני מכורת קומיקסים, ובפרט, מכורה לאקס מן. זאת הסדרה האהובה עלי. הדמויות הרעיון והרקע מדהימים. השחקנים גם הם מדהימים. וגם הסרטים מדהימים.

זאת אומרת עד שיצאו סרטי הבת.
סרט בת למי שלא יודע, זה בעצם סדרה נוספת שהולכת בעקבות הסרטים המקוריים. אקס מן הטרילוגיה שובר שיאים בזכות המקוריות שלו והאיכות הנהדרת. הסיפור גם מוסיף הרבה.
אבל סרטי הבת הרסו את כל המוניטין של הסדרה.

סרטי הבת הם סדרת וולברין וסרטי הפריקוול סיקוול (המשך שבעצם מספר על ההתחלה של המקורי. כמו שר הטבעות וההוביט), הם הסרטים הגרועים עלי האדמות.


וולברין, סדרת הסרטים המספרת על הזאב הבודד, גיבור הסדרה המקורית, היא הגרועה בין כולם. מסתמכת על שום עובדות, תסריט משל עצמה שלא מבוסס על שום קומיקס, ושחקנים נוראיים.

תקציר -
מבוסס על הקומיקס "הוולברין" ומתאר את עלילות לוגאן, הלוחם הנצחי והזאב המתבודד, ביפן. שם, פלדת הסמוראים תתנגש עם האדמנאטיום כשלוגאן מתעמת עם דמות מסתורית מעברו בקרב שישנה אותו לעד.

למי שמעוניין לצפות בסדרה, צפו רק במקורית (אקס מן, אקס מן 2, אקס מן 3).

דירוג - 5/10



נ.ב. - הפוסט הבא כנראה יתמקד בהמשכים טובים, וכן, יש כאלו.

(לא מדובר בהמלצות צפייה לכן לא הוספתי קישורים לטריילרים)
כל התקצירים לקוחים מאתר Seret


חג סוכות שמח,
מיכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה